zaterdag 4 juni 2016

Je weet het niet

Als ruim- en weldenkend burger van deze planeet bezoek ik altijd graag bedeplaatsen, kerken en religieuze bijeenkomsten over de hele wereld.
Hierbij uiteraard zoveel mogelijk rekening houdend met, en het in acht nemen van, de ter plaatse geldende zeden, gewoonten en gebruiken van alle aldaar heersende gezindten.
Maar klaarblijkelijk kan je heden ten dage helemaal nergens meer iets zeggen, doen of laten, zonder met hoon te worden overladen, of haat op te roepen.
Zo was ik onlangs in een Hindoe-synagoge in Addis Abeba.
Nadat ik met mijn hamer en sikkel vlag en getooid met vrijmetselaarstekens, luid Sieg Haile Selassie roepend, naakt in het wijwater was gesprongen, werd ik van alle kanten belaagd.
Waarom weet ik tot op de dag van vandaag eigenlijk nog steeds niet.
Had ik vooraf een kaarsje moeten opsteken? 
Niet in die Tibetaanse klankschaal moeten urineren?
Toch een keppeltje moeten dragen? 
Was ik vergeten mijn schoenen uit te doen?
Of kwam het deze keer doordat ik mijn peniskoker weer eens was vergeten.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten